2013. április 10., szerda

Könyvtár

Sziasztok lányok!

Pár napig kimaradt a blogolás, mert fontosabb sulis dolgokkal kellett foglalkoznom, de itt az új bejegyzés!

Ez a mai, egy személyesebb hangvételű iromány lesz, méghozzá a könyvtárak szépségéről és használhatóságáról.

Szóval a bejegyzésekben sokszor említem, hogy ezt vagy azt a könyvet olvasom éppen. Én egy 300 oldalas regényt nagyjából 2 hét alatt olvasok ki. (persze csak akkor, ha olvasmányos és könnyű haladni vele).
Nagyon szeretek elmerülni a könyvekben, szinte jobban, mint tv-t nézni. (persze a sorozataimat nem vetem meg).
Tehát azt is tudjátok, ha már régebben követitek a blogot, hogy a True Blood sorozatot olvasom könyv formában. És NAGYON szeretem. De nem, sajnos se pénzem se helyem nincs arra, hogy az összes könyvet ami megtetszett azt megvegyem magamnak, és kirakjam a polcra. Pedig van egy pár ami tetszik.
Jó alkalom a könyvvásárlásra a mostanában nagyon divatos 1+1 vagy 2+1 akció, amikor kapunk egy ajándék könyvet. Ilyenkor én is gyűjtögetek, aztán lecsapok. De általában valamilyen alkalomra is könyvet szoktam kérni. Nagyon örülök, ha szülinapomra, karácsonyra, névnapra egy könyvvel lepnek meg a szeretteim, amit már jó előre kinéztem és tájékoztattam őket...

De mivel az olvasás fontos és hasznos, így elballagtam és beiratkoztam a könyvtárba. Első évben csak a kis körzeti könyvtárba iratkoztam be, de mivel itt nem minden található meg, második évben az olvasójegy hosszabbítás alkalmával úgy döntöttem, hogy egy olyan bérletet váltok ki, ami az összes Szabó Ervin könyvtárba fölhasználható, így most mindenhonnan kölcsönözhetek.




Nagyon szeretek könyvtárba járni, a hangulata az egész keresgélés, hogy mit vegyek ki, nagy örömmel tölt el. Sokszor mindent átnézek, böngészek a különböző kategóriák között és a már fix könyvek mellé mindig kihozok 1-2 olyat is, amin akkor akadt meg a szemem.
Nagyon könnyű a könyvtári ügyek intézése, hiszen a könyvtárosok mindig nagyon kedvesek és segítőkészek. Bármilyen kérdéssel fordulhatunk hozzájuk, szívesen segítenek.
A könyveket kétszer lehet hosszabbítani, ez azt jelenti, hogy nagyjából 3 hónapig lehet nálunk egy könyv. És a hosszabbítást online is elvégezhetjük, nem kell berohangálni a könyvtárba minden alkalommal.


Nekem még csak jó tapasztalatom volt a könyvtári könyvekkel, elég jó állapotban vannak az olvasni valók és tisztességesen rendben vannak tartva a könyvek, amelyiket kell újra kötik, hogy minél tovább lehessen használni. Nagyon meglepődtem, mert a True Blood sorozat eddigi összes kötete bent van a körzeti kis könyvtárban, ami nagyon pozitív élmény ezzel kapcsolatban, szóval sok új kiadást is megtalálhattok.

Velem még sosem fordult elő, hogy a könyv meg lett volna tépve, de feljegyzést és aláhúzogatást sem találtam még soha, pedig azért két éve már masszív tag vagyok.(néha 1-1- muslica beszorul a lapok közé, de azon csak nevetek). De drága nagypapám mindig erre panaszkodott, aztán el is ment tőle a kedve, be is fejezte a könyvtárba járást... Ez nyilván attól is függ, hogy hol van helyileg a könyvtáratok, vagy hol laktok.




Tehát én mindenkinek szívből ajánlom a könyvtárat, menjetek el, mérjétek föl a terepet és iratkozzatok be, lehet fél évre is. Szerintem egy próbát megér, és tudjátok: Olvasni jó!

Ti be vagytok iratkozva? Szeretitek a könyvtárasdit?














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése